Shadow

Skrive for indirekte respons

[ad_1]

Jeg vet at du er vant til å se ordene direkte respons copywriting, men det jeg skal vise deg er langt mer overbevisende for folk som ennå ikke kjenner deg.

Og det er muligheten til å skrive indirekte til potensielle kunder.

Hvorfor?

For hvis du skriver en kopi som er “i ansiktet” til leserne dine, vil du bare slå dem av.

Hvis du starter kampanjene dine med tilbud, store løfter eller problemer, kan det hende du er altfor direkte.

I hovedsak er det to hovedmåter å skrive til folk.

Direkte eller indirekte.

En direkte lead er produkt- eller tjenestefokusert, en indirekte lead er prospekt- eller kundefokusert.

Den direkte tilnærmingen snakker om fordelene du kan oppnå ved å eie produktet, mens den indirekte tilnærmingen snakker om fordelene du oppnår ved å lese selve reklameartikkelen.

Den direkte lederen snakker om problemet den løser til et prospekt som har høy bevissthet om problemet sitt.

Den indirekte ledelsen er fokusert på å utdanne leseren om en ny tilnærming til å løse et problem de ennå ikke er helt klar over.

For eksempel: De fleste bedriftseiere ønsker å lykkes og gjøre seg rike gjennom å ha sin egen virksomhet.

Så å gi et tilbud eller et løfte er ganske vanlig på internett akkurat nå. “Kjøp denne programvaren,” eller “lær om hvordan du tjener penger ved å lage apper for mobiltelefoner.”

Men de fleste bedriftseiere er totalt uvitende om at det å kunne skrive en overbevisende kopi med direkte svar er DEN mest pålitelige måten å tjene penger på i dag.

Men å selge copywriting-opplæring krever at du utdanner leseren din med god informasjon. Du må hekte leseren tidlig i kampanjen og klart gi dem en stor fordel eller fordel for bare å lese kopien.

Her er en annen viktig forskjell.

Når du bruker en direkte tilnærming, som dette:

«Kjøp en få en gratis», sørg for at det er til kunder som kjenner deg.

Tiden for å bruke den indirekte tilnærmingen er med potensielle kunder som ikke kjenner deg. Her er et eksempel: “Les dette eller gå i stykker.”

Den første metoden er å få gjentatte kjøp … den andre er at folk kjøper fra deg for første gang.

Jo flere folk kjenner deg, jo mer direkte kan du være.

Du kan bruke et løfte som dette:

“Bestill nå og få halv pris ferie for to på den italienske rivieraen.”

En indirekte tilnærming vil være:

“Oppdag en verden av naturlig skjønnhet.”

Her er et eksempel på en mer direkte tilnærming. Denne gangen er det problemløsningen, slik:

“Hva ville du gjort hvis du hadde pengene?”

Her er et annet eksempel på en indirekte tilnærming ved å vise at du vet noe de ikke vet. Dette kalles en “hemmelig” ledetråd.

Og det er en av Gary Halberts overskrifter:

“Hvordan få navnene på hver mann, kvinne og barn som med stor sannsynlighet vil bli en av kundene dine.”

Som du tydelig kan se, er den indirekte tilnærmingen langt kraftigere når du snakker med folk som ikke kjenner deg, og deretter trekker dem inn i kopien din med nysgjerrighet pluss egeninteresse.

Alle “leads”, eller den første delen av kopien du skriver, kan starte på bare én av seks måter.

De tre første er direkte, de tre andre er indirekte.

Tilbudet: “7 cent i minuttet når som helst på dagen, hvor som helst i Amerika.”

Løftet: «Den beste sjokoladekaken du noen gang har spist».

Problemløsningen: “Holder frykten deg tilbake?”

Hemmeligheten eller systemet: “Hva gjør noen gründere rike mens andre sulter?”

Spådommen eller proklamasjonen: “Les dette eller dø ung!”

Historien: “15 elver å krysse og bare syv broer.”

Med de tre første leadsene vet du nøyaktig hva forfatteren selger og at han eller hun selger noe til deg rett ut av porten.

Men med de tre andre har du ingen anelse om hva som selges, eller hva du blir solgt til.

Se på det slik… du har en glidende skala, til venstre er den mest direkte ledningen, til høyre er den mest indirekte ledningen.

Og det er fire plasser i mellom.

Når markøren på skalaen er lengst til venstre starter du med tilbudet ditt.

Når lysbildet beveger seg til høyre, holder du tilbake med å kunngjøre tilbudet ditt.

Så når markøren er lengst til høyre starter du med alt annet enn tilbudet.

Som en historie.

Mens de fleste skriver tilbud, gir enorme, nesten uvirkelige løfter, eller bruker det gamle problemet, agiterer løsningsmetoder, holder de beste tekstforfatterne tilbudene tilbake til slutten av kampanjen.

Det er derfor indirekte respons copywriting vil stå i sentrum online og offline i overskuelig fremtid.

Og hvis du ikke lærer å skrive indirekte, blir du etterlatt langt bak i historiebøkene til de som ikke klarte å følge med tiden.

Du kan studere sammen med andre vellykkede tekstforfattere på nett, eller du kan være en statistikk vi alle snakker om om noen år.

Hvis du velger indirektion vil du være langt foran de som også kjører online eller utenfor.

En nyttig ressurs er dette.

[ad_2]