Shadow

Hvordan skrive bedre transaksjonelle e-poster

[ad_1]

“Takk for din bestilling!” Høres kjent ut, ikke sant? Det burde det, fordi dette er åpningen av enhver god transaksjons-e-post.

Transaksjonelle e-poster har en gjennomsnittlig åpningsrate på 48 % sammenlignet med 18 % for ikke-transaksjonelle e-poster. Dette er fordi transaksjonelle e-poster er relevante og de forventes høyt av kundene.

Men det er få markedsførere som utnytter dem, og dette fører til massivt tap av potensiell fortjeneste. Hvis du optimaliserer transaksjons-e-postene dine på riktig måte, vil du øke e-postengasjementet og få mer fortjeneste fra forbrukerne.

1. Lag personlig tilpassede e-poster

Tilpass alltid e-postene dine. Ta med mottakerens navn. Dette vil bidra til å få det levert og det vil forbedre de åpne prisene. Enkelt sagt, vi liker å se navnet vårt.

Hvis du sender en B2B-automatisert e-post, sørg for at innsendingsskjemaet fanger opp hele navnet til kundene dine og legger det til i e-posten. Og hvis du sender en e-handels-e-post, sørg for at avsendernavnet er ditt merke. Sørg i tillegg for at det er en e-post folk kan svare på og spørre om bestillingen deres.

2. Gi egendefinerte forslag til neste trinn

Foreslå andre produkter kunden kanskje liker basert på hva de har kjøpt. Dette er enkelt å oppnå for e-handelstransaksjonelle e-poster hvis du har mer data om hvem kunden er og hva de måtte ønske.

For B2B-e-poster trenger ikke hver e-post å være unikt tilpasset, men behandle hver e-post som en dryppkampanje. Gi leseren en blogg å lese og dele, gi dem en primer hvis de nettopp har registrert seg for tjenesten din, eller tilby konsultasjon hvis de nettopp har lastet ned produktinformasjonen din.

3. Gi forbrukeren informasjonen de leter etter

Du har tilgang til trafikken til sidene på nettstedet ditt, så bruk det! Ikke få kunder til å vandre gjennom nettstedet ditt etter at de har mottatt en e-post når du vet hva de sannsynligvis vil ha.

Inkluder en bunntekst på e-post med hurtigkoblinger til sider kundene dine sannsynligvis trenger, eller legg dristige oppfordringer til handling som dekker deres behov basert på e-posten de mottar. Vær proaktiv og forutse hva leserne dine trenger. Dette er en fin måte å gi personlig verdi.

4. Skriv riktig

Vurder hvordan kundene ser på merkevaren din. Ikke skriv formelle e-poster hvis du er et uformelt selskap, og ikke bruk en veldig kjent kopi hvis du tilbyr profesjonelle tjenester.

Hvis e-posten din er for et selskap, bør den gjenspeile kopien du bruker i andre e-poster, sosiale medier og nettstedet ditt. Og hvis e-posten din er for en ekte person med et ekte navn, eksperimenter med kopien og se om en mer avslappet kopi vil være mer relaterbar og skape mer engasjement.

Ikke skriv en robotbasert e-post hvis du ikke kan lese den selv. Tenk på verdien du kan tilføre gjennom innhold, og gjør e-posten din personlig gjennom tonen og skrivestilen.

[ad_2]